Lite viktbabbel..

Hej sötnosar, hoppas ni har en fin dag :)

Alltså, på måndag är min "riktiga" vägdag, alltså den vikt jag kommer föra dagbok på. Dock har jag fuskvägt mig två ggr dem här två veckorna, bla idag. Det går neråt! :) Dock inte så mkt som jag vill, inte mkt alls faktiskt. Så från och med måndag, om det inte hänt mer till dess, ska jag lägga om min strategi. Just nu tillåter jag mig själv att äta godis tisdagar och lördagar. Jag cyklar på motionscykeln varannan dag. Jag äter normal mat (alltså inte bara sallader, men heller inte massa snabbmat), dock har jag "fuskat" två ggr med snabbmat.

Min nya strategi får bli godis EN dag i veckan (vilken vet jag inte), cykla minst varannan dag precis som nu men även tvinga ut mig på promenader i det fina vädret (jag är ju som sagt ingen utemänniska så att ta promenader är en stor uppoffring för mig haha) och sen ta in mer grönsaker i maten. Jag är väldigt dålig på att äta grönsaker till maten. Inte för att jag inte tycker om det utan för att jag är för lat helt enkelt. Ett till moment i matlagningen liksom.. Så det måste jag skärpa mig med om jag ska nå mitt mål liiite snabbare iaf. Med det sagt ska jag väl även tillägga att det är en långsam viktminskning jag är ute efter eftersom det är bäst i längden. Massa dieter eller pulver och sånt skit är inget för mig, man bara går upp det sen när man börjar äta normalt ändå..

Ja, det var lite viktbabbel från mig... På måndag är det alltså dags för resultat igen! NU SKA JAG CYKLA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0