Mormors kycklinggryta


Sååå gott! Dock lär det aldrig bli någon matfotograf av mig iaf ;)

Denna rätt åt jag första gången hemma hos min mormor för 1½ månad sedan och jag kan helt ärligt säga att det var det godaste jag någonsin ätit! Så enkelt att göra och så himmelskt gott! Jag har inte hennes exakta recept utan jag vet bara ingredienserna, men vi lyckades iaf få det att smaka likadant. Idag gjorde vi rätten för andra gången, o rester blev det till imorn med *lycka*

Recept till ca 4 portioner:

Ingredienser:
3 kycklingfiléer
400 g wokgrönsaker
2,5 dl matlagningsgrädde
2,5 dl vatten
1 hönsbuljongstärning
½ burk örtmarinerade vitlöksklyftor
salt & peppar

Gör så här:
Stek kycklingen i bitar, salta och peppra. Lägg dem färdiga kycklingbitarna vid sidan om. Stek på wokgrönsakerna och ha sedan i kycklingen och vitlöksklyftorna (ej mer marinad än det som är på själva klyftorna). Ha sedan i grädde, vatten och hönsbuljongtärningen. Salta och peppra efter egen smak.
Servera med kokt potatis och en klick svartvinbärsgelé.

Smaklig måltid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0