Eko-kakor




Igår var ju som sagt Thina här på lite middag och bakning. Tänkte ni skulle få ta del av det urgoda och nyttiga receptet på Eko-kakorna. Tyvärr får ni stå ut med bilder på mig för min kamera dog så det var bara Thina som fotade ;) Kakorna kanske inte ser så aptitliga ut på bilden, men jag lovar att dem är riktigt goda!

Här kommer receptet:

Blanda ihop detta i en skål:
3 dl ekologiskt dinkelmjöl
1 tsk salt
1 tsk bakpulver
1 stor tsk vaniljsocker
2-4 dl ekologisk musli (Änglamarks med pumpa m.m.)
1½-2½ dl ekologisk havregryn

Rör ihop detta till en vit lite "fluffig" smet:
2 dl muscovadosocker
1 dl strösocker
2 hg rumsvarmt smör (vi tog flytande)

Vispa sedan lätt 2 ägg och blanda i det i sockersmeten. Blanda sedan ihop denna smeten med dem torra ingredienserna.

Blanda sedan i följande:
400 g grovt hackad mörk choklad
1-2 dl pumpafrön och russin

Klicka ut "bollar" på en smord plåt (går bra med bakplåtspapper). Grädda 10-15 min i 150-180 grader beroende på hur stora bollar du gör.

Går fintfint att ta utan russin med som jag! :)

Supergoda och ett mkt bättre alternativ till alla andra sockerbomber!

Kommentarer
Postat av: Du vet inte

de där såg gott ut :d

2009-06-12 @ 15:21:36
URL: http://duvetintee.blogg.se/
Postat av: Anonym

för sött

2009-06-12 @ 15:54:49
Postat av: Cissi

gud så gott det ser ut :)

2009-06-15 @ 10:33:00
URL: http://celiah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0