GI

Fy fan, jag har förätit mig på snacks nu alltså. Jag måste skärpa till mig. Jag har ganska många kilon att tappa och jag vill gärna göra det till syrrans bröllop i slutet på augusti. Funderar på att köra GI igen, mådde väldigt bra när jag gjorde det och orkade motionera och så. Det som hindrar mig är att det var så satans dyrt! Men det kanske går att komma runt det på nåt sätt? Fast ja, man äter ju mindre av sånt som är billigt (pasta, potatis) och mer av sånt som är dyrt (t.ex. grönsaker) så det blir ju dyrare. Men vad är viktigast? Att kroppen mår bra eller att ekonomin mår bra? Båda är självklart viktigt, men jag tror att kroppen vinner i den frågan alltså. Sen är ju vi väldigt dåliga på att äta som man ska, eller iaf jag, oftast är middagen mitt första mål på dagen och sen äter jag bara nåt litet på kvällen och det är klart att det inte blir så dyrt då liksom.

Iaf så har jag hittat massa goda GI-recept och det är ju faktiskt inte så stor skillnad mot vad man annars äter när man äter hemlagad mat. Lite ska bort och lite ska dit typ. Problemet blir väl att sluta med hämtmat och snacks. Mitt allra största problem blir dock att komma upp på morgonen och äta frukost. Men jag får helt enkelt ta små steg, börja med att äta nyttigt då jag äter och sen försöka komma upp o äta frukost med tiden. Och börja röra på mig!!!

WISH ME LUCK!

Nu säger jag god natt till bloggen så hörs vi imorn, antagligen när jag kommer hem från Cissigumman! :)

Kommentarer
Postat av: Madde

Ikväll blir det mer snacks hos mig!



Ursäkta att jag inte svara på smset igår, jag va precis på väg ut när jag fick smset så tänkte att jag svarar senare, vilket jag glömde såklart... Men självklart ses vi ikväll! Vi kan ju ta en promenad innan runt 19 om du vill?

Hörs senare!

Stora kramen!

2009-03-11 @ 11:11:35
URL: http://madeleneo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0