Motivationen är tillbaka!

Åh jag är så glad! Min motivation till att gå ner i vikt är just nu på topp! Nu behöver jag massa pepping både från mig själv och er för att hålla kvar den! Såg på någon repris av Du är vad du äter igår, hon som var med där såg ut precis som mig i kroppen, dvs ungefär lika stor, allt fett samlat runt magen osv.. och när hon var hos läkaren sa han att hon hade manlig fettma, den värsta sorten! Då kände jag bara att nää, nu måste det bli ändring! Och det ska det bli också! Innan vi gick o la oss igår slängde vi godiset som blev kvar (för annars äter jag ju dagen efter också) och på måndagkväll ska jag ta och skriva en nyttig matlista för en vecka. Ska ha tider och exakta mål på precis allt, alltifrån mellanmålet till middagen för då äter jag verkligen. Som sagt, jag behöver listor! ;) Sen på onsdag när pengarna kommer ska vi handla för en vecka. Så fram till onsdag får jag äta det vi har hemma, men det ska nog gå att få ihop någorlunda nyttiga grejer iaf. Det blir ju hemlagad mat iaf. Bestämt också att jag kommer väga mig igen nästa måndag som sagt från början, och det jag vägde i måndags får bli min startvikt iaf. Lär ju inte ha ändrat sig så mkt dem här dagarna iaf. Hur det blir med motion och så nu har jag inte bestämt, fokuserar på maten till att börja med.. sen kommer nog det andra automatiskt när man får mer energi. Nu är ju våren på väg med, då vill man ju ut och gå :)

Nya tag alltså! Wish me luck! :)

PS: Som jag skrev igår så är det plugg som gäller idag, men ska försöka få ihop ett inlägg senare ikväll också, måste ju ändå ta en paus för Robinson 2009 :D DS.

Kommentarer
Postat av: josephine

s: okej vad ska du plugga då? :P

nja jag ska bara vara hemma samt övningsköra :P

2009-03-21 @ 16:06:34
URL: http://stjupid.blogg.se/
Postat av: Cissi

du...ja hänger lätt på!Alltså i dag när ja skulle klä på mig,höll ja på o bryta ihop,hade inte en enda klädestrasa som ja kände mig bekväm i,såg fär jävlig ut! behöver verkligen BANTAAAA ner mitt fett...hahaha ! usch kräks på mig själv! o köpa en ny garderob för den delen oxå! så säg till om du vill träna eller nåe,ja skulle vilja de,men de finns ju ingen annan som vill träna me mig,haha!får ut o så i varje fall.bestämt mig att minst 1 timma om dagen ska ja ut o röra på mitt fläsk! pusspuss

2009-03-21 @ 22:14:19
Postat av: Mamma

Kämpa på Jennica:) Vi är många med dig som vill gå ner i vikt...Vi får göra ett frest..tyvärr är allt så gott men d är gott att gå ner i vikt med. Många kramar till dig

2009-03-24 @ 11:42:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0