Rädd för sängen?

Glömde skriva förut att vår lilla (eller ja, hon är snart 4 år men hon är yngst o minst iaf hihi) katt Bianca i natt helt plötsligt blev livrädd för sängen. Jag fattade nada och trodde det bara var tillfälligt typ att jag hade rört lite fort på benet (hon är väldigt lättskrämd), men hon var rädd för sängen heeeeela natten och heeeela dagen idag! Alltså det kom verkligen helt plötsligt, hon ligger alltid o sover hos oss i sängen och så även i natt, men rätt va det var så bara reste hon sig upp och sen började backa och fick jättestora och rädda ögon som bara stirrade, och sen hoppade hon ner och vägrade att komma upp igen. Jag kunde inte somna sen för jag började ju tänka på att folk brukar säga att djur kan se sånt som vi inte ser så jag tänkte att hon såg spöken, haha. Men nää, helt livrädd verkligen. Svårt att förklara hennes beteende men ja, alla som har katt vet väl hur en livrädd katt beter sig. Vad kan det ha varit? Menar, om det nu var att jag rörde på benet under täcket så är det väldigt konstigt, för i vanliga fall så börjar hon ju busa vid sånna tillfällen. Men det var just sängen också, så hon var inte bara allmänt rädd, utan hon gick o luktade på sängen men sen backade hon och hoppade till och när vi lyfte henne till sängen så blev hon också rädd när hon luktade i sängkläderna. Ja faktiskt så börjar hon backa och bete sig konstigt så fort hon kommer in i sovrummet. Helt skumt alltså. Vi får väl se vad som händer i natt.. om hon sover hos oss eller ej. Förlsag på vad det kan vara uppskattas väldigt mkt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0