När jag vunnit den där miljonen.


1. Nikon d90 - ny kamera står högst upp på min köplista! Så fort jag får ett (positivt) beslut från csn åker min nuvarande d60 upp på Tradera. (ca. pris 9000:-)

2. Utrustningsväska - ska få av älskling i födelsedagspresent :) (ca. pris 600:-)

3. 5-i-1-reflexskärm 80 cm - så mina "framtida" porträttbilder får mer liv och bättre ljus! (ca. pris 200:-)

4. Motljusskydd
- för att förhindra att få kontrastlösa bilder som kan orsakas av ströljus. (ca. pris 90:-)

5. Telezoom-objektiv 70-300 - vill komma liiite närmare än jag gör nu med pappas 55-200. (ca. pris 4800:-)

6. Telezoom-objektiv 150-500 - detta kostar lika mycket som kameran, men oj vad jag vill ha det! (ca. pris 9000:-)

7. Batterigrepp till d80/d90 - längre batteritid och lättare att ta bilder vertikalt, dvs "stående bilder". (ca. pris 1600:-)

Vinna lite på triss någon? ;)

Bild: Eget kollage med bilder från Tvspelsweb och Cyberphoto.

Kommentarer
Postat av: Anonymous

Motljusskydd har inget med motljusbilder att göra.

De skyddar mot ströljus, som lätt kan förstöra en bild om man inte har koll vart ljuskällan befinner sig.

2010-01-17 @ 00:42:14
Postat av: J e n [ foto, inredning & katter]

Anonym: Det var inte det jag menade heller. Men "effekten" på bilden blir ju densamma som vid motljusbilder. En medvetet tagen motljusbild ser, för mig, ut som en misslyckad bild just för att jag inte tycker det är fint. Det var det jag menade :)

2010-01-17 @ 02:07:38
URL: http://piecesofjen.blogg.se/
Postat av: Anonymous

ströljus effekt: http://motljusskydd.se/motljusskydd.jpg



motljusbilder: http://www.pixgallery.com/sv/search?q=motljusbilder

2010-01-17 @ 06:04:42
Postat av: J e n [ foto, inredning & katter]

Anonym: Tycker fortfarande inte att motljusbilder är fina. Åtminstone inte dem som påminner om bilder som är förstörda av ströljus. Och jag har fortfarande inte påstått att det är samma sak.

2010-01-17 @ 06:13:06
URL: http://piecesofjen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0