Nyårsafton 2009


Hade på mig min nya paljettopp kvällen till ära :)

Husse o Baccardi. Samma blick ;)

Husse och en ihoptryckt Bioz :)

Husse och Bianca :)

Förrätt: varm smörgås med kantarellstuvning och ost.

Varmrätt: helstekt fläskfilé, hasselbackspotatis med tzatsiki och ugnsbakade tomater och färska champinjoner. (Ja, jag blev väldigt mätt på den där portionen, haha!)

Efterrätt: ugnsgratinerade persikohalvor med After Eight, mandarin- och grapeglass med färska jordgubbar och ananas. MUMS!

Vi spenderade nyårsafton i hemmets lugna vrå och den blev supermysig "trots" (eller kanske "på grund av" :)) att det slutade med att vi firade in det nya året på tu man hand. Åt massa gott, kollade på filmen "Baksmällan" (skitrolig!), skålade in det nya året med Pommac och gosade med katterna :) Katterna reagerade helt olika på fyrverkerierna. Bioz brydde sig knappt, Baccardi tyckte det var jätteintressant och satt i fönstret och kollade ut medans Bianca la sig under sängen. Vi låg lite på golvet vi med, hos Bianca, för att hon skulle känna trygghet. Men hon skakade inte iaf (och kom fram direkt när det var över) så det var nog inte så farligt. Tidigare år har hon inte brytt sig alls. Dock anser jag att fyrverkerier borde förbjudas för djurens skull, det är så många (både tama och vilda) som verkligen LIDER denna natt.

Tack mina bästa älsklingar för en mysig nyårsafton! LOVE YOU!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0