Parfotografering vid Gränsö slott


Utrustning: Nikon D90 + 50/1,8.
Bildbehandlingsprogram: Adobe Photoshop Lightroom 2 + Photoshop CS4.

Idag har jag haft en liten parfotografering med min bror och hans sambo Lina (som jag fotat och visat bilder på tidigare). Jag älskar så kallade "kärleksporträtt" så det är någonting jag verkligen vill bli bra på. Just nu är jag katastrofal kan jag ju säga, haha! Men några fina blev det nog, även om jag behöver öva på att ta mer naturliga bilder och inte så "uppställda" så att säga ;) Dessutom måste jag lära mig att fota i solljus.. för idag var solen riktigt stark så "alla" bilder blev skuggiga och mörka. Men men, övning ger färdighet. Trist bara att jag har så dåligt tålamod så jag blir helt frustrerad när bilderna inte blir som jag vill och helt ärligt blir beredd att ge upp min dröm. Men denna gången ska jag bara inte ge upp, det är det här jag vill göra och inget annat!!

Bilden ovan är tagen idag iaf och den blev ju helt okej :)

Kommentarer
Postat av: emma

haha ja det var på mc donalds, så lustigt :)

2010-05-03 @ 15:16:36
URL: http://naeturfrost.blogg.se/
Postat av: lina

haha nae, kim låter knappt mig hålla i kameran ens :P

2010-05-04 @ 16:52:33
URL: http://standablaze.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0