Redigeringskväll


Så här ser det ut när jag redigerar. Jag redigerar RAW-filerna i Lightroom, gör alltså grundredigeringen där i, sen öppnar jag upp jpeg-filerna i Photoshop. Anledningen till att jag inte använder Camera RAW (för er som fattar vad jag pratar om nu, hihi) är för att jag tills alldeles nyligen hade en mini-PC och skärmen på den var för liten för att jag skulle kunna öppna bilderna i det programmet. Så nu gör jag det i Lightroom av gammal vana helt enkelt.

Här ser ni (som inte förstår vad jag pratar om ;)) också anledningen till att man redigerar. En del undrar ju varför man redigerar bilderna och varför de inte kan få de direkt när man laddat in de i datorn. Ganska stor skillnad på bilderna ovan va? :)

Detta är alltså vad min kväll består av! ♥

Kommentarer
Postat av: Amanda

Svar: Roligt att du tycker det! Tack! =)

2010-10-18 @ 10:38:19
URL: http://amandakuren.blogg.se/
Postat av: Elin

Ser på dina bilder att du lägger på ditt namn på bilden. Hur gör du detta? Jag kör Lightroom bara, men det verkar inte funka där?

Skulle vara mycket tacksam för svar (gärna på mailen)!



Dina foton är förresten jättefina. Söta lilla Emma var verkligen klockren!!

-Elin

2010-10-20 @ 13:39:38
URL: http://litenelin.bloggspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0