090421

God morgon :)

Har precis gått upp, hade kunnat sova längre men man har ju ett ansvar att ge katterna mat, och nu känner jag inget behov av att gå och lägga mig igen (vilket jag brukar göra haha). Idag hade vi planerat att ta ut katterna, men jag vet inte om vädret tillåter det, sen så känner både jag och älsklingen oss lite småförkylda. Skulle däremot behöva åka ner på stan och köpa present till sötaste Wille (men vad? HJÄLP!). Sen är det lektion mellan 17 och 19.. naturkunskap. Ser verkligen inte fram emot det, för tiden går så saaaakta. Finns inget tråkigare än genomgångar på tavlan, och 2 timmar känns lite i längsta laget.

What else? Känns inte som jag har så mkt att skriva med tanke på att jag bara suttit inne och pluggat dem senaste dagarna. Mjo, min fina lillebror flyttade till Mariestad igår. Som tur är kommer han hem över helgen för vi hann ju inte träffa honom i helgen som var. Han ska bo där i iaf 2 månader och lär väl inte komma hem så ofta. Han har fått jobb där och ska bo på motell. Låter inte så kul och han själv lät inte så road av det när jag pratade med honom. Men det är ju ett jobb iaf, även om det bara är i 2 månader och borta från flickvän, vänner, familj och träningen.

Min viktnedgång går skit också. Jag vet inte vad det är för fel på mig alltså, men jag kan bara inte sluta svulla mer än under en kort period. Nu har jag inte cyklat på en vecka heller, jag som var så duktig och cyklade minst varannan dag. Nu ska jag dock testa en ny strategi (för jag ger inte upp!), nämligen att äta och träna efter min egen kroppstyp, som i mitt fall är äppleformad. Jag fick med ett häfte och en dvd om dem olika kroppstyperna i min första IForm-tidning så de tänkte jag gå efter (häftet i första hand då). Där står det precis vad man bör och inte bör äta när man är äppleformad (dvs när det mesta fettet samlas på och runt magen) och hur man ska träna. Jag tänkte göra ett inlägg om det. Om det är någon som är intresserad av att jag ska lägga upp ett inlägg om er kroppstyp kan jag göra det. Övriga kroppstyper är päronformad, mullig, pojkaktig och spinkig. Det kan vara svårt att veta vilken kroppstyp man är (jag t.ex. är nog en blandning mellan äpple och mullig, men mest äpple), men när jag gör inlägget om äppleformad kroppstyp kan jag även skriva lite kort om dem andra kroppstyperna. :)

Nu måste jag nog äta något. Men hörs senare då!

Kram hela dan!


Kommentarer
Postat av: Sofie Bennulf

Jo de e faktiskt sant:P vi har en vit soffa vilket e Jättte jobbigt.. vi får ha filtar över hela soffan:P haha så man ser ändå aldrig den fina soffan:P men de är dom små liven värda :D

2009-04-21 @ 13:49:46
URL: http://www.sofiebennulf.se
Postat av: Wille

ja leksaksbilar e ju aldrig fel,hihi=) puss

2009-04-21 @ 15:43:25
Postat av: Thessan

Angående kroppstyperna låter intressant. Skriv gärna in det här i bloggen, om du vill! kramar

2009-04-21 @ 22:08:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0