Knaskatt

God kväll!

Idag tog jag en välbehövlig sovmorgon (för mig är sovmorgon att sova till kl 14 haha), får inte sova om nätterna för lillkatten. Hon är så rolig. Hon måste ha "hjälp" till matskålen om nätterna, men om dagarna kan hon gå till den själv. Ja, det skriker uppmärksamhet om detta beteendet! Iaf så slickar hon på väggarna (bredvid mig såklart) till man lyfter henne till skålen. Skapligt irriterande. Detta kan hon göra några ggr på en timma, vilket resulterar i att hon spyr.. och ja, då blir hon ju hungrig igen. Läste i min nya IForm att katter har en avslappnande effekt och är bra för blodtrycket. Här hemma är det nog tvärtom ;)


Idag är det som sagt Historia som gäller. Ska försöka göra alla instuderingsfrågor idag samt läsa kapitlen en gång till så det bara är att plugga in sen hela söndag och måndag förmiddag. Provet är som tur är på kvällen så jag kan ju plugga även på måndag.


Nu har vi precis ätit (ska lägga upp det underbara receptet här sen!) och sen ska vi nog åka och veckohandla.


Kisses and hugs!


Kommentarer
Postat av: Cissi

Men gumman,har du testat o ha hennes matskål brevid sängen? så hon kan äta jämte dig? du kan ha den i nattduksbordet så inte bioz äter upp den o sen när bianca e hungrig så kan du ju bara ställa ner den till henen så slipper du springa ut i köket? kanske inte går men bara en tanke,puss puss o ja vet man blir galen när man inte får sova! äntligen efter typ 9 månader får ja sova hela nätter,haha lyx!

2009-02-27 @ 10:58:40
Postat av: Pieces of Jen

Cissi: Ja jag har testat det, men dels så vill jag ju lära henne att hon ska äta i köket+få stopp på det här beteendet, sen så blev Bioz galen för hon kände lukten av maten i sängbordet hihi och sen så blir det ju som att jag tar fram mat o då tror ju bioz med att det är mat.. i köket är ju maten redan framme. ja du förstår säkert hihi. tack för tipset iaf gumman! puss

2009-02-27 @ 14:00:03
URL: http://piecesofjen.blogg.se/
Postat av: Thessan

Kan du inte "bara" stänga dörren till sovrummet, så dom inte sover därinne på nätterna? Och ge dom mat precis innan ni går och lägger er? Jag har för mig att du har testat alla möjliga möjligheter! Lycka till! kram

2009-02-28 @ 15:16:54
Postat av: Thessan

Svar på din kommentar på min blogg: Förstår dig helt att det är mysigt med kissarna i sovrummet när ni ska sova! Tycker bara synd om dig som inte får sova för kissarna! kram

2009-03-01 @ 15:21:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0