Allévo


Jag har alltid sagt att "sånt där måltidsersättningskit är inget att ha, man går bara upp allt sen igen iaf...", men vet ni vad, nu har jag bestämt mig för att testa själv, helhjärtat den här gången. Jag ska ge det 10 dagar med start v 29. Har skickat efter lite av det ni ser på bilden. Har bestämt mig för att byta ut 2 mål om dagen, och det blir lunch och middag. På kvällarna ska jag fortsätta äta frukt med keso. Anledningen till att jag inte börjar direkt nästa vecka är för att för det första kommer inte paketet förren onsdag, och för det andra så är det visfestival tors-lör och pappas 50-årsfest på söndag och då vill jag kunna äta vad jag vill (med måtta såklart).

Anledningen till att jag valde just Allévo är för att jag ramlade in på en blogg vars ägare hade kört detta och tyckte det var gott samt att hon gick ner i vikt av det. Funkar säkerligen inte på alla, men det kan man ju inte veta innan, eller hur? :)

Ni behöver alltså inte kommentera att "det där är bara skit".. för jag tycker ju egentligen det själv, men ska ge det en ärlig chans iaf :) Det bästa är väl att jag måste låta bli godis och sånt helt, annars har jag ju liksom köpt detta helt i onödan ;)

Kommentarer
Postat av: lina

Jag personligen tycker inte det är något fel på den sortens dieter. Så länge man inte slarvar alltför mycket när man avslutat den. Äter man normalt går man inte upp det igen. Jag gick ner 8 kilo på det sättet, och promenader för typ två månader sedan. På två veckors tid. Har inte gått upp ett kilo efter det - och jag äter inte nyttigt för fem öre. Men sen är det ju väldigt individuellt.

2009-07-04 @ 12:48:51
URL: http://abnegnation.blogg.se/
Postat av: Madeleine ♥

Det är bara skit, håller inte i längden tyvärr... Bättre att ändra på sin diet utan att ta till en massa drinkar som ska ersätta maten. Plus att det inte är fett som försvinner utan bara kroppsvätska. Jag har själv provat och jag gick ner 6"kg" men gick sen upp 8. Nej tack säger jag.

2009-07-05 @ 17:30:36
URL: http://colourblue.blogg.se/
Postat av: Thina

Det är inte skit men tänk på att dricka mkt mkt vatten samtidigt, annars tappar inte kroppen det du vill att den ska tappa, då tappar den vatten och muskler och inte fett, och jätteviktigt att man äter bra även efter det....annars blir det skit vill jag lova.

2009-07-07 @ 00:05:52
Postat av: Jean

Jag tycker att det fungera rom man gör det seriöst och har insikten om att man måste fortsätta tänka på sin kost efteråt- det är som en kick-start för motivationen.

Personligen tycker jag att allevo smakade skit jämfört med Nutrilett. Då har jag provat chokladen. Allevo-chokladen luktade gott men smakade verkligen vidrigt- och blandade sig dåligt.

2009-08-31 @ 22:32:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0