Behöver skriva av mig...

Just nu känns det som att precis allt är skit. Skolan går skit, vänskap är skit, pengar är skit, min vikt är skit, allt är skit! Det enda jag vill göra är att lägga mig ner och gråta, men jag måste ta tag i saker och ting för jag är tydligen vuxen. Känner mig inte särskilt vuxen just nu kan jag ju meddela.

Ena kursen vi går (Datorer och data från grunden) är tusen ggr svårare än nån av oss kunde räkna med. Visst, det är högskolenivå, men från grunden liksom. Inte ens mitt datasnille till sambo (ja han är verkligen ett datasnille!) klarar vissa uppgifter. Det säger väl en hel del om nivån på kursen? Vi höll på att bryta ihop förut båda två. Men jag är den svaga av oss så det är väl mest jag som mår dåligt av det antar jag..

Vänskap.. ja, vad ska man säga? Känns som att alla vänner försvinner en efter en. Inte roligt alls. Särskilt inte eftersom jag inte hade speciellt många från början. Ibland undrar jag vad jag gör för fel? Jag bara ställer upp och ställer upp gång på gång, men vad får jag tillbaka liksom? Nada.

Pengar är väl alltid ett problem. Denna månad får man ju inte full csn och i augusti är det en hel del utgifter. Mest roliga dock, men ändå utgifter. Meeeen man ska inte klaga, vi har ju faktiskt mat och tak över huvudet i en superfin lägenhet. Finns ju många som har det miljoner ggr värre. Men så fort man inte kan köpa det man vill ha tycker man att man är fattig. Ja jösses..


När det gäller min vikt så är det ju bara jag som kan göra nåt åt det. Jag har ändå kommit en bit på vägen eftersom jag slutat äta snacks och sånt varje dag. Måste dock komma igång med dem dagliga promenaderna och tänka lite mer på vad för mat jag stoppar i mig. Det ordnar sig!


Ja, nu har jag iaf skrivit av mig lite. Kalla det självömkan om ni vill (som nåt snille kommenterade sist jag "klagade" lite), men jag tycker faktiskt man får lov att tycka synd om sig själv ibland! Vissa av mina "problem" är ju dock viktigare än andra, men men...


Puss på er!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Du får "klaga" så mycket du vill, det brukar kännas bättre efter att man har fått skriva av sig lite. Och förresten så är det din blogg, vilket betyder att du får skriva om det du vill:)

Vinet vi drack i lördags var också sött, Asti Cinzano. Det är helt okej tycker jag, sen så var det såklart en fördel att vi hade en hel del tilltugg också:D



Idag är det en ny dag, hoppas att allt känns bättre! Kram

2009-07-28 @ 08:53:59
URL: http://johannaperssons.blogg.se/
Postat av: Molly

Tack så mycket för kommentarerna!



Yes, jag känner Hannah :)

2009-07-28 @ 11:27:27
URL: http://molkan.se
Postat av: Zara

herregud, vi har ju våra bra och mindre bra perioder och dagar i våra liv och vi är bara människor. detta är DIN blogg och du skriver VAD DU VILL! Så det så. Hoppas du mår mycket bättre snart!

2009-07-28 @ 12:01:13
URL: http://atomers.blogspot.com
Postat av: Thessan

Hej gumman! Vad tråkigt att du ska må så. Hoppas att det ordnar sig. Jag tar jätte gärna promenader med dig, har semester just nu och gör inte så mycket om dagarna. Hör av dig! kramar

2009-07-28 @ 13:24:30
URL: http://tepn.blogg.se/
Postat av: Viktoria

Självklart får man tycka synd om sig själv ibland! Det är väl ett perfekt ställe att dumpa lite "skit" så här på en blogg kan jag tycka. Särskilt då det är din egen :)

2009-07-28 @ 19:14:00
URL: http://totoria.blogg.se/
Postat av: Nilla

Kramar om

2009-07-29 @ 08:35:03
URL: http://bloggenomminadagar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0