Favoriter ur "Kloka ord om katter"


De allra flesta citaten i "Kloka ord om katter" ,som jag fick i present av min syster, stämde riktigt bra. Tänkte jag skulle skriva några av favoriterna.

"Att bada en katt kräver råstyrka, uthållighet, kurage - och en katt. Den sista ingrediensen brukar vara svårast att få tag på." - Stephen Baker

"En katt har sin egen uppfattning om människor. Hon säger inte särskilt mycket, men man förstår tillräckligt för att helst slippa höra resten." - Jerome K. Jerome

"Minsta lilla katt är ett mästerverk." - Leonardo da Vinci

"Katter är smartare än hundar. Man kan inte få katter att dra en släde genom snö." - Jeff Valdez

"Vadan större skänk än den att älskas av en katt?" - Charles Dickens

"För tusentals år sen dyrkades katter som gudar. Detta har katterna aldrig glömt." - Anonym

"Hundar har ägare; katter har personal." - Rita Mae Brown

"Sättet att komma överens med en katt är att behandla den som en jämlike - eller ännu hellre, som den överman den själv vet att den är." - Elizabeth Peters

"En katt kommer när du kallar på henne - förutsatt att hon inte har något bättre för sig." - Bill Adler

"I kattens ögon är allting katters ägodelar." - Engelskt talesätt

"Om man kunde korsa människan med katten skulle det förbättra människan men försämra katten." - Mark Twain

"Tid som tillbringas i katters sällskap är aldrig bortkastad tid." - Sigmund Freud

De är ju så klockrena allihop! Den fetstilta är min absoluta favorit. Den stämmer så jäkla bra. Katten, och djur överhuvudtaget, är så mycket klokare och godare än människan någonsin kommer bli.

Kommentarer
Postat av: Johanna

den där boken är klockren! Jag har inte läst hela men bläddrat ganska friskt i den i bokhandeln;)

2009-07-25 @ 15:05:30
URL: http://johannaperssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0