A hundred things about me


1. Tre namn jag lyssnar till:
Jennica, Jenkan och Bubba ;)


2. Någonting jag tycker om med mig själv: Att jag är djurvän.


3. Någonting jag inte tycker om med mig själv: Att jag tillåtit mig själv att gå upp så mkt i vikt.


4. Detta är jag rädd för: Jag är rädd för väldigt mkt.


5. Tre saker jag vill ha varje dag: Kärlek, mat och mys med katterna.


6. Tre saker jag absolut inte kan göra: Sjunga är det enda jag kommer på just nu.. men finns massor! ;)


7. Detta tycker jag om att göra: Inreda, fotografera, skriva, mysa med katterna o älsklingen, umgås med vänner och familj.


8. Detta vill jag göra just nu: Åka utomlands!


9. Bästa känslan: Att vara kär!


10. Värsta känslan: Ångest, rädsla och sorg.


11. Egenskaper jag gärna ser att min partner har: Omtänksam och snäll, gärna lite romantisk också :)


12. Är jag kär just nu? JA!


13. Jag vill gifta mig: Absolut, gärna snaaaart ;)


14. Följande tre saker vill jag göra innan jag dör: Åka till Kalifornien, jobba ideellt med behövande djur och simma med delfiner.


15. Min käraste ägodel: Mina katter även om dem mer äger mig ;)


16. Något jag vill ha i present: En egen lite mindre systemkamera!


17. Detta har jag på mig just nu: Underkläder... har inte kommit så långt än, haha.


18. Favoritkläder: Klänning och strumpbyxor.


19. Favoritdjur: Katt.


20. Följande musikstilar tilltalar mig mest: Allätare.


21. Favoritlåtar just nu: Oj, gillar många! Men höjer volymen lite extra för Lady Gaga "Pokerface" och Alexander Rybak "Fairytale".


22. Roligaste/tråkigaste ämne i skolan: Engelska är roligast!


23. Stjärntecken: Vattuman.


24. En bok jag älskar: Hade tänkt läsa Twilight-böckerna (på engelska) i sommar, men nu fick jag ju plugga istället..


25. En film jag älskar: "Grease"  från 1978, "Can't buy me love" från 1987 och så en lite nyare då "Twilight" ;)


26. Tv-program jag gillar: Är serioman så ser typ allt, men favoriten är och förblir "One tree hill".


27. Favoritdoft: Christina Aguileras... kommer inte ihåg vad den heter.


28. Detta äter jag gärna: Pasta!


29. Dricker helst: RAMLÖSA Mango eller annan RAMLÖSA/LOKA.


30. Favoritgodis: Saltlakrits.


31. Hit vill jag gärna åka på semester: Kalifornien.


32. Färg på mina ögon: Mörkblå.


33. Min längd: 150cm ca.


34. Jag tror på: Att människan är det enda djuret som är ond av naturen.


35. Jag spelar: ?


36. Person jag beundrar: Sophia Bush.


37. Så här bor jag: I en fin bostadsrättstvåa med min älskling och våra två katter.


38. Antal döda krukväxter i hemmet: Både jag och mina katter dödar krukväxter så vi har bara plast-/tygblommor. 


39. Det här tänder mig: ...


40. Det här gör mig avtänd: ...


41. Favoritfärg: Svart och vitt i inredningen, aprikos och rosa på kläder.


42. Favoritcitat: Dålig på citat.


43. En hemlighet jag vet: Skrev jag det skulle det ju inte vara en hemlighet?


44. Bästa present jag fått: Ingen aning.


45. Senast köpta skiva: Köper aldrig skivor så det var väl senast BSB gav ut en ;)


46. Det jag är mest nöjd över med mitt utseende är: Mina raka tänder.


47. Det jag är minst nöjd över mitt utseende är: Min vikt.


48. Udda förmåga/egenskap: Har nog ingen sån.


49. Om jag vore ett djur skulle jag vara: En katt i en kärleksfull familj.


50. Vad lyssnar du på just nu? Fågelkvitter.


51. Vad har du gjort/ska du göra idag? Städa och ha tv-kväll med min bästa Cissi!


52. Var är dina föräldrar födda? Västervik och Stockholm.


53. Vad är det senaste du installerade på datorn? Picasa 3.


54. Vilken är din favoritrestaurang?  McDonald's? Haha.


55. När badade du i en pool senast? Det minns jag inte ens.


56. Har du varit med i någon skolpjäs? Ja, när jag var liten var jag nog det.


57. Hur många barn vill du ha?  0


58. Vilken musikstil tycker du mest illa om? Dansband.


59. Vad röstar du, blått eller rött? -


60. Vad har du för TV-kanaler? De flesta.


61. Har du åkt moped någon gång? Haha, ja lite halvt.. men det ska vi inte prata om ;)


62. Har du busringt någon gång? Mjo, det har säkert hänt.


63. Har du fått felparkeringsböter? Ja inte jag själv men jag och sambon fick det första dagen vi bodde här.


64. Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump eller fallskärm? Aldrig i livet!


65. Vilken är den plats längst bort som du har besökt? London, inte så berest än med andra ord.


66. Har du en egen trädgård? Tyvärr inte.


67. Vilken är din favorit bland tecknade serier? Grisen Wilbur.


68. Kan du alla orden i nationalsången? Näe.


69. Badkar eller duschkabin? Vill ha både och!


70. Vilken är den bästa film du sett senaste månaden? "Yes man" med Jim Carrey.


71. Favoritpizza? Roma i Ankarsrum.


72. Chips eller popcorn? Sourcream-chips med vitlöksdipp!


73. Vilken färg på läppstift använder du? Använder inte läppstift.


74. Har du rökt jordnötsskal någon gång? Haha, vadå?


75. Har du någonsin varit med i en skönhetstävling? Näe usch!


76. Apelsin- eller äppeljuice? Äppel.


77. Vem är den senaste som du åt ute med, vad åt ni? Mamma, pappa, bror, Lina och älsklingen på Harry's fredagsbuffé.


78. Favoritchoklad? Marabou mjölkchoklad.


79. När röstade du senast? 9 dagar sedan.


80. När åt du en hemodlad tomat sist? När jag var liten tror jag, om ingen bjudit på det utan min vetskap ;)


81. Har du vunnit en prispokal någon gång? Nej.


82. Är du bra på matlagning?  Njae.


83. Klarar du att tanka själv? Har inget körkort så har aldrig testat.


84. Har du beställt något ifrån shoppingprogrammen som går på reklamtv-kanalerna? Näe.


85. Pepsi eller Coca Cola? Coca Cola, vanlig, ingen light tack!


86. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb? Nej.


87. Vad var det senaste du handlade? Mat?


88. Har du kräkts offentligt? Tyvärr.


89. Vill du helst bli mångmiljardär eller hitta den sanna kärleken? Man blir inte lycklig av pengar, men jag har ju redan hittat min kärlek så.... :)


90. Tror du på kärlek vid första ögonblicket? Ja!!! Jag har ju upplevt det själv :D


91. Har du ringt något betalnummer? Det har jag säkert.


92. Kan man vara vän med sitt ex? Uppenbarligen inte!


93. Vem var det du besökte på sjukhus senast? Minns inte.


94. Hade du mycket hår som liten bebis? Näe :)


95. Vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar? Tror inte jag har något?


96. Vad har du i din väska? Plånbok typ.


97. Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig? Klappar katterna god natt alt. bär med dem in till sängen.


98. Vad är du tacksam för idag? Allt jag har! Kärleken, vänskap, familj, katterna, lägenheten..


99. Var hittade du den här listan? Inne hos America and me. Supermysig blogg!


100. Tre personer jag vill ska fylla i denna enkät: Den som vill, men är det någon överhuvudtaget som orkat sig igenom den här listan? Haha, så intressant kan jag ju inte vara.

Hoppas ni har en underbar dag!

Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0