Cheesecake



Köpte "A Piece of Cake" för ett tag sedan. Jag måste säga att jag är inte alls lika fascinerad som alla ni andra. Finns mkt gott självklart, men det finns det ju i många andra bakböcker också ;) Iaf så testade jag att göra "New York blueberry cheescake" som finns där i, men jag tyckte inte om den. Så istället för att lägga ut det receptet här tänkte jag ge er receptet på den cheesecake min mamma och jag alltid gör. Mycket godare, enklare och dessutom mindre onyttig :)


Recept som räcker till en paj- eller gratängform:

Ingredienser:
100 g philadelphiaost
3 dl vispgrädde
3 ägg
2 dl socker
1 tsk vaniljsocker
Digestivekex

Gör så här:
Vispa ägg, socker och vaniljsocker. Blanda sedan ner osten och vispgrädden. Vispa tills den blir krämig.
Smula kex i botten på formen. Häll smeten över, och över den ytterligare kex. Frys sedan in den.
Den bör tas ut ca 10-15 min före servering.

Garnera med t.ex. frukt eller bär. Vi brukar köra frysta hallon och blåbär i micron så dem blir härligt varma och såsiga.

Denna cheescake är alltid jättepopulär hos oss! Supergod och enkel att göra. Testa!


Kommentarer
Postat av: Cissi

Åh din mammas cheesecake e bara föööööööööööööööör god! Har aldrig ätit någon godare innan! mumma=) puss

2009-03-11 @ 19:15:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0