Peppad till max!

Efter att jag skrivit förra inlägget visade det sig att även Madde ska börja sin kamp mot vikten imorgon! Roligt! Alltid lättare att lyckas om folk omkring en också kör, ingen som kan fresta en med godsaker liksom ;) Man blir tillräckligt frestad i affären. Någon mer som är på kanske?

Imorgon ska vi gå bort och hämta vovven kl 9, sen blir det då en promenad, sen in och plugga lite inför provet, sen promenad igen och igen och igen ;) Jag är så peppad nu! Sitter och tänker på massa nyttiga mellanmål jag ska göra osv. Mmmmums! Kan ju skriva en lista på nyttiga mellanmål man kan äta i fall någon skulle vara intresserad. Dessa är iaf dem mellanmål jag kommer växla mellan:

~Avokadohalva med räkor, en klick creme fraiche och lite örtsalt eller citron
~Knäckemacka med antingen kokt ägg, skinka o tomat eller makrill
~En näve cashewnötter
~En burk makrill i tomatsås
~Frukt
~Morötter
~En liten skål naturell yoghurt med hallon och blåbär
~Ett kokt ägg

Vissa dagar behöver man större mellanmål och andra räcker det med ett lite mindre. Mellanmål är liksom inga problem att komma på, det är värre med frukost och lunch tycker jag. Men det ger sig nog med tiden. Vi ska iaf försöka göra lite mer mat vid middagarna så det räcker till lunch dagen efter, så slipper man laga mat två ggr om dagen. Tror det underlättar en hel del. Blir lätt att man (iaf jag) struntar i lunchen om det inte finns något som går snabbt.

Bloggen kommer nog handla lite om sånt här nu framöver. Kommer skriva mest för mig själv så om ni har något emot det så får ni hoppa över dem inläggen helt enkelt :)

Nu är det nog dags att sova! KRAM!

Kommentarer
Postat av: Thina

Du vet ju att jag kämpar oxå, men strunt samma antar jag. Men skulle bara säga att de mellanmålen skulle funka som frukost oxå, huvudsaken är att man äter ngt, lite men ofta....

2009-03-16 @ 06:51:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0