Redigering gör underverk!


Skitdålig bild direkt från kameran.

Bättre bild efter redigering.

Jag var "emot" redigering förut. Tyckte inte att man skulle ändra bilden för att det då inte var "verkligheten". Men nu har jag insett att bilderna som dem är direkt ifrån kameran inte skildrar verkligheten, man måste bättra på färg, skärpa osv. Se bara vilken skillnad! Så där grått och fult som på första bilden är det ju knappast i verkligheten. Förut hade den här bilden antagligen hamnat i papperskorgen.

Redigera mera!


Kommentarer
Postat av: Sofia

Ja, vad många inte förstår är ju att när man fotograferade med analoga kameror så redigerade man också bilderna. Fast då i ett mörkrum. Nu har vi det lättare med digitala mörkrum. Sen kan man ju gå överstyr med redigering också. Men faktum är att jag är väldigt glad att man kan det. Inga gränser för skapargläjden. Och ingen redigering kan göra ett dåligt fotografi BRA, så man måste fortfarande göra sitt jobb som fotograf! Så BRA! tycker jag. :D

2009-11-21 @ 11:23:54
URL: http://sofiafoto.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0