Mina favoritserier

Som ni kanske vet så är jag en riktig serieoman, jag ser det mesta! Jag tänkte att jag skulle lista mina absoluta favoriter. Kanske kan någon få tips om nåt nytt :) Det är väldigt olika genrer, eftersom jag som sagt ser det mesta ;)

One Tree Hill är min absoluta favoritserie i alla kategorier! Jag sitter och ler igenom alla avsnitt, ingen serie slår denna! De är nu inne på säsong 7 och denna säsong blir lite annorlunda mot dem andra 6 säsongerna. Wait and see! :)

"Tree Hill är en liten stad. Kanske för liten för två halvbröder, Lucas och Nathan Scott som har samma pappa men som lever helt skilda liv. Nathan är pappans ögonsten medan Lucas är den övergivna sonen och nu är båda med i samma basketlag." (www.cdon.com)

Sändningstid: Söndagar 18.05 på Kanal 5.


Two and a half men (Två och en halv män) är utan tvekan den bästa komediserien någonsin. Gillar man inte denna så har man banne mig ingen humor! Jag måste ha min dagliga dos av den här serien för att överleva.. typ. Dem är nu inne på säsong 7 och Jake börjar bli vuxen.

"Charlie Harper lever ungkarlsliv i paradiset, med hus vid stranden i Malibu, överbetalt jobb och hektiskt kärleksliv. Då flyttar hans stressade bror Alan, som är mitt uppe i en skilsmässa, in – tillsammans med sin tioårige son Jake. Osis, Charlie, men ditt liv verkar ha förvandlats till Det förlorade paradiset." (www.cdon.com)

Sändningstid: Säsongsuppehåll med det går repriser på vardagskvällar 19.00 och runt midnatt på TV3.


CSI: Miami är, enligt mig, den bästa av dem tre CSI-serierna. Jag kollar på dem alla tre till och från men denna är favoriten. CSI (originalet) är så mörk och dyster och CSI: NY är så blå och kall. Denna är röd och varm och kanske även mest verklighetstrogen. 

"Under ledning av Horatio Caine (David Caruso) kämpar en grupp kriminal-tekniker i Floridas hetta. De samlar mikroskopiska bevis på mordplatser och kämpar för rättvisa för dem som inte längre kan kämpa - offren." (www.cdon.com)

Sändningstid: Lördagar 21.30 (ibland tidigare eller senare) på Kanal 5.


Criminal Minds är den bästa kriminalserien. Mycket bättre än CSI och alla dem där. Kan inte förklara den men den är speciell helt enkelt. Trots att dem byter ut skådespelare osv fortsätter den ändå att hålla samma höga klass.

"I Criminal Minds är FBI's skickligaste enhet lika fascinerande och gåtfull som fallen de löser!" (www.cdon.com)

Sändningstid: Torsdagar 21.00 på Kanal 5.


Brothers & sisters är en riktig feel good-serie och man sitter hela tiden och önskar att man var medlem i den där familjen Walker. Trots alla dessa problem håller dem ihop i vått och torrt.

"Välkommen till familjen Walkers händelserika värld och upplev vad det innebär att vara en familj på 2000-talet. Trots att familjemedlemmarna lever helt olika liv, som inte alltid går så bra ihop, står de enade när det verkligen gäller. Relationerna sätts på prov och medan var och en söker sin egen identitet, så uppmuntrar man ändå varandras olikheter." (www.cdon.com)

Sändningstid: Tisdagar 22.25 på Kanal 5.


Desperate Housewives behöver väl egentligen ingen närmare presentation? Alla vet vad det är, alla ser den. Den här serien har verkligen allt. Drama, kärlek, hat, komedi, mord osv. Ikväll är det dags att bänka sig igen! :)

"Efter en dag fylld av våffelgräddning och tvättvikning skjuter den perfekta hemmafrun Mary Alice ihjäl sig själv. Efter sig lämnar hon sina vänner på Wisteria Lane med en rad obesvarade frågor. Framför allt undrar grannfruarna vem som sänt Mary Alice det illavarslande brevet med texten "Jag vet vad du gjorde" som de hittar bland hennes kläder..." (www.cdon.com)

Sändningstid: Tisdagar 21.00 på Kanal 5.


Lost är inte som någon annan serie! Medans ni andra säger att den ballat ur säger jag att den är bättre än någonsin! Heroes kan ta sig i baken, Lost äger!

"En öde ö, en flygkrasch, 48 överlevande och ett dödligt hot i djungeln. Det är några av ingredienserna i dramaserien Lost - en av de senaste årens mest påkostade och omtalade amerikanska tv-serier." (www.cdon.com)

Sändningstid: Säsongsuppehåll


How I met your mother är en komediserie med lite annorlunda upplägg. Skitrolig är bara förnamnet!

"How I Met Your Mother är en härlig komediserie om Teds (Josh Radnor) äventyr som singel och hur han till slut hittar den rätta. Historien berättas genom en serie tillbakablickar, där den vuxne Ted minns alla för- och nackdelar med singellivet på vägen mot sitt stadgade liv…" (www.cdon.com)

Sändningstid: Säsongsuppehåll men repriser sänds på vardagar vid olika tider (www.tv.nu) på TV3.


Grey's Anatomy är den absolut bästa sjukhusserien som någonsin gjorts. Den handlar om så mycket mer än bara deras liv på sjukhuset. Man kan inte ens jämföra den med Cityakuten för Grey's Anatomy är tusen gånger bättre!

Sändningstid: Onsdagar 21.00 på Kanal 5.


Royal Pains är en ny serie som jag fastnade för direkt (som med alla andra serier haha). Handlar om en läkare som blir av med sitt jobb i New York och flyttar till New Hamptons och blir privatläkare åt rika. Även denna serie har lite av varje; romantik, komedi, drama osv.

Sändningstid: Söndagar 17.05 på TV3.


O.C. var min absoluta favoritserie tills det att jag upptäckte One Tree Hill, då fick dem delad plats till O.C. lades ner (som jag deppade över det!).

"När Ryan Atwood (Benjamin McKenzie), en tuff, reserverad, högintelligent 16-åring faller huvudstupa in i det rika, privilegierade samhället Newport Beach, Kalifornien, så upptäcker han snart att de härskande familjerna i Orange County är minst lika territoriella som det tuffa gäng han umgicks med på gatorna i Chino." (www.cdon.com)

Sändningstid: Serien är nedlagd. Repriser visas i omgångar på Kanal 5.


Gossip Girl är skapad av samma man som skapade O.C. så det kan ju liksom inte bli annat än bra! Tycker dock att O.C. var bättre, men Gossip Girl är definitivt väldigt nära. 


"Gossip Girl utspelar sig i de lyxigaste kvarteren i New York. Men även där finns problem under den polerade ytan och intriger hör till vardagen för både ungdomarna och deras föräldrar. Serena van der Woodsen återvänder till New York och får ett kyligt mottagande av sin bästa vänninna Blair Waldorf. Vad har hänt när Serena var borta - och varför åkte hon egentligen..."
(www.cdon.com)


Sändningstid: Söndagar 19.00 på Kanal 5.

Jag har säkert glömt någon (ja, antagligen).. men detta är väl ändå typ hela veckans tv-tablå? Haha. Föredrar definitivt serier framför filmer!!


Kommentarer
Postat av: yenny

2½ men äger! Jag älskar också serier men då jag och Jonas ser tv samtidigt får det inte bli för "tjejiga", så det har blivit typ Prison Break ( ruggigt bra, du måste ge den en chans om du inte gjort det..) och jag däremot ÄLSKAr heroes! :)) Breaking Bad är också värd en chans och vi ska nog börja se True Blood i brist på annat. kraaam!!

2009-10-20 @ 20:18:39
URL: http://yennyli.blogg.se/
Postat av: Hanna

Sv: Ja, det har dem.

2009-10-20 @ 20:26:34
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Ja det finns många bra serier minsann! :)

Vad gjorde du efter provet idag då?



http://colourblue.blogg.se

2009-10-20 @ 21:24:16
URL: http://colourblue.blogg.se/
Postat av: Nilla

Hihi märks att jag inte är nån stortittare på tv. Jag känner bara igen två av de där serierna :)

Kram

2009-10-21 @ 10:33:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0