Flytta till Kalmar?


Älsklingen vid vackra Kalmar slott för en månad sedan.

Idag har vi pratat en del om en eventuell flytt. Jag har insett att vi inte har så mkt mer att hämta här i Västervik. Det finns inga jobb, inga (intressanta) utbildningar och dåligt utbud av affärer osv. När vi var i Kalmar förra månaden i samband med min systers möhippa kände både jag och Christopher att vi kan tänka oss att bo där. Det är ju som Västervik (med havet) fast större och bättre. Västervik finns ju liksom kvar.

Det som egentligen har fått mig att tveka mest, förutom att flytta ifrån familj och vänner (de finns ju kvar!), är våran bostadsrätt. Jag har liksom kännt att ska vi plugga där så kommer vi bli tvungna att sätta oss i en tråkig hyresrätt. Det skulle få mig att vantrivas något fruktansvärt. Jag vill kunna renovera och bestämma själv hur det ska se ut. Men så gick jag in på Hemnet idag för skojs skull för att se vad priserna ligger på och det finns faktiskt lägenheter i den prisklass vi skulle ha råd med. Eftersom vi bara gav 6000:- för den vi bor i nu och dem nu säljs för runt 150000:- så betyder ju det att vi kan köpa en lägenhet för det priset. Hittade en jättefin lägenhet med nyrenoverat kök och badrum med ett utropspris på 195000:-. Samma avgift som vi har nu, lika stor och inglasad balkong osv. Gissa om jag blev glad och ännu mer peppad att flytta! :)

Ska vi ta steget? Finns det förresten några Kalmariter som läser min blogg?


Kommentarer
Postat av: Jenny

Om ni aldrig provat bo någon annanstans ska ni absolut prova! Ja annars också såklart :) Och som du säger finns alltid familj och vänner kvar och ångrar man sig är det inte värre än att man flyttar tillbaka igen. Tror det är jobbigare att se tillbaka i livet och känna att man aldrig vågade prova och undrar hur livet varit då. Så kör på och lycka till :)

2009-09-17 @ 19:22:07
Postat av: Elin - Ett hus till oss

Jag tycker Kalmar är en jättemysig stad. Vi är ofta på Öland så då brukar vi åka till Kalmar för shopping :)Spännande med flytt.



Sv: Tack, detsamma! :)



2009-09-17 @ 19:59:52
URL: http://etthustilloss.blogg.se/
Postat av: Be Inspired -Inreding och design

Vilken dilemma. Kalmar är en underbar stad iallafall =) Har haf släkt där hihi. Vilken fin header du gjort, ni är så fina hela familjen =) Hoppas allt är bra med dig vännen. Kraaaaaaaaaaaamar sofie

2009-09-17 @ 20:44:26
URL: http://decoratemebaby.blogg.se/
Postat av: Yenny

Precis som du skrev så står Västervik kvar, go to kalmar om det känns rätt!!! :)) Kram!!

2009-09-17 @ 21:05:29
URL: http://yennyli.blogg.se/
Postat av: Thessan

Är ni båda överens om det, så testa! Västervik finns ju alltid kvar, och det är ju inte långt emellan ifall ni skulle få hemlängtan bara sådär. Men jag skulle ju självklart sakna dig här!

2009-09-17 @ 21:47:49
URL: http://tepn.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Sv; igår umgicks jag med mamma. :) Idag sak jag till skolan en kort sväng och sen ner till stan. :)



Det är klart att ni ska flytta om ni känner att ni vill det. :)

2009-09-18 @ 08:16:46
URL: http://colourblue.blogg.se/
Postat av: Maria

Hej tjejen!

Det var längesen. Hoppas allt är bra. Och grattis till den nya kissen, tror inte jag sagt det innan.



Som många andra har skrivit ang Kalmar så tycker jag också att ni ska testa. Vet att du har pratat om det förut. Hittar ni en bostadsrätt som passar er o allt känns rätt så go for it! :) om ni inte skulle trivas så kan ni ju alltid flytta tillbaka igen. Det är ju inte så att ni flyttar till andra sidan jordklotet :p Lycka till! Kramar

ps. har kvar min blogg trots allt :p

2009-09-18 @ 12:51:26
URL: http://lifeofmia.bloggagratis.se/
Postat av: Moa

Hej, Söta katter. Men vad tjock, mena mullig;) den vita är,hihi

2009-09-20 @ 10:27:42
URL: http://mmooag.blogg.se/
Postat av: mamma

Hej Gumman...KIm sticker igen i morgonbitti till Borås o jobbar...kram

2009-09-20 @ 23:58:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0