Måndagsvägning

Ja, jag tror jag ska börja väga mig varje vecka istället för att ha större koll på om jag behöver ändra nåt mer för att gå ner mer. Idag blev jag riktigt nöjd när jag ställde mig på vågen :) Man brukar ju säga att ett halvt kilo i veckan är ganska "normalt" att gå ner, så detta var ju superbra!

Startvikt den 16 mars 2009: 65, 8 kg
Första målvikt: 60, 8 kg
Slutlig målvikt: 42-45 kg

Vikt den 11 maj 2009: 65, 0 kg
Resultat sen senast: -0, 8 kg
Resultat totalt: -0, 8 kg

I´m on!!!! :) Satsar på ett liknande resultat till nästa vecka då! Då ska jag även väga Bioz, och målet är att hon då ska ha gått ner 1 hg.

Nu ska jag plugga, prov (som kommer gå åt helvete) vid 16.30. Puss!

Kommentarer
Postat av: Lilla My

Har du testat Nintendo Wii Fit? Kanonbra! Och såklart är det alltid bra med en stegräknare! Lätt att sätta små mål. Tycker att det är två toppengrejer. Framförallt stegräknaren så man kan sätta mål i vardagen. Lycka till!

2009-05-11 @ 13:29:26
Postat av: Lilla My (igen)

Men målvikten... stämmer den? 42-45 kg låter väldigt väldigt lite. Tycker din första målvikt verkar hälsosam!

2009-05-11 @ 17:45:48
Postat av: Jennica - Pieces of Jen

Lilla My: tack för tipsen!

Ja min målvikt stämmer! Är flera som skrivit om det så får väl göra ett inlägg om det (igen!) hihi. Jag är 1,50 lång och innan jag gick upp i vikt vägde jag 41-42 kg, och var då alldeles lagom, men med tanke på att jag var yngre då och att BMI säger att min idealvikt är 45 har jag satt 42-45 som mål. Så nej, det är inte för lite. Om du såg mig IRL skulle du se att jag har en övervikt på ca 20 kg :)

2009-05-11 @ 18:41:24
URL: http://piecesofjen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej tjejen! Vad duktig du är! Jag hejar på dig och håller tummarna att det blir bra! Huset har vi skrivit upp oss på som intresserade. Det är budgivning på måndag, så då får vi se. Tyvärr så var det en fuktskada i badrummet som behöver åtgärdas. T ska ta med sin far (rörmokare) imorgon, så kanske han kan göra sig en uppfattning om hur det ser ut. Annars så är det målningsarbeten och läggning av golv som gäller! Du kan gå in på hemnet och kolla. Jag har skrivit adressen där huset ligger på, på min bilddagbok. kram

2009-05-11 @ 21:41:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0