UPPRÖRD!

Det HÄR gör mig så arg! Det är självklart hemskt det som har hänt, men att vinkla det till att det är späckhuggarens fel är bara så FEL!

När ska "vi" människor inse att det är fel att tillfångata vilda djur från sina familjer och sätta de i små burar/bassänger?

Jag bojkottar, sen några år tillbaka, alla djurparker! Tro mig, jag älskade att gå omkring och titta på alla fina djur, men jag har insett att det inte är värt det. För djurens skull! De flesta har det säkert jättebra, men man måste ju se "the big picture" här. Fortsätter folk att gå på djurparker så fortsätter man att fånga in djuren från det vilda. Det räcker nu!

Så tänk på det nästa gång ni tar med era barn på djurparker för att era barn "så gärna vill". Det enda ni lär era barn är att det är OKEJ att ha vilda djur i fångenskap och då kommer även nästa generation fortsätta med denna galenskap!

Mitt sätt att få stopp på detta, förutom det självklara att bojkotta alla djurparker, är att betala in en summa, varje månad, till WSPA, som jobbar med att stoppa detta hela tiden! Gör det du också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0