Kyckling- och syltlökgryta

En läsare frågade efter receptet på grytan jag gjorde till familjen för ett tag sedan. Jag fick själv nys om receptet i Beatas blogg (men har ändrat det lite efter min smak) så tänkte att det kanske är fler som vill ha receptet och eftersom du, Sofia, inte lämnade någon bloggadress kan jag ju lika gärna svara så här :)

Till 6 personer:

5-6 kycklingfiléer
1 burk syltlök
1 stor burk creme fraiche
1 matlagningsgrädde
1-2 paprikor
paprikakrydda
1 st Knorr chicken fond "du chef" (buljong i geléform)
salt & peppar
soya

Stek kycklingen i småbitar, salta och peppra. Stek sedan paprikan i strimlor. Tillsätt creme fraiche, grädde och buljongen. Krydda och ha i några skvättar soya (ska ej bli brunt). Ha sedan i syltlöken. Låt stå och puttra under lock i ca 20-30 min. Servera med tagliatelle.

Hoppas jag inte har glömt något nu :) Har tyvärr ingen bild att visa. Smaklig måltid!

PS: När vi gör grytan till bara oss två använder vi 1 liten burk creme fraiche, halva syltlöksburken och två kycklingfiléer, resten samma.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Låter jätte gott!:) Tack för att du la upp receptet!

2010-01-12 @ 23:14:58
Postat av: a home far away

Gott!



Ha en fin dag

Kram Gunilla i Singapore

2010-01-14 @ 11:39:42
URL: http://www.vitaanglar.blogspot.com
Postat av: Sandra

Det där låter ju supergott!

Måste nog testas :)



KramKram

2010-01-14 @ 20:06:03
URL: http://lillasandii.blogg.se/
Postat av: Thessan

Den här grytan testade jag ikväll, och den var super god!!! kram

2010-01-20 @ 23:23:33
URL: http://tepn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0