Hon bakom den där kameran


Foto: Frida Pettersson. Jag har bara nya bilder på mig själv tillsammans med kameran ;)

Du heter: Jennica.
Smeknamn: Jen, Jenkan och Bubba (haha).

Låt som när du är ledsen sörjer till: När jag är ledsen är det enda som kan trösta mig ljudet av en spinnande katt.

Beroende av: Min kamera! Katterna, älsklingen, datorn... (godis - sssch!)

Vad tror folk om dig? Att jag alltid har det städat här hemma.

Stämmer det? Enda gången det är rent och städat här hemma är när vi ska få besök, så nej, det stämmer verkligen inte.

Vad får du oftast komplimanger för? Just nu mina bilder, men har alltid fått höra att jag är "liten och söt" ;)

Hur imponerar man på dig? Folk med talanger imponerar på mig, duktiga fotografer. Personer som är äkta och "på riktigt". Men det som imponerar på mig allra mest är människor som ägnar hela sina liv åt att hjälpa behövande djur, driver djurhem/organisationer och helhjärtat går in för det! Är man en sån människa behöver man inte göra något annat för att imponera på mig :)
Brukar du skratta för dig själv? Ja, jag kan börja asgarva om jag sitter och pratar med Cissi på msn t.ex, men det kanske inte räknas? :)

Vad står det i ditt senast inkomna SMS?: "Hej! Vad synd att du inte kommer. Det skulle vara jättekul att träffas snart igen. Det var länge sedan sist. Kram" - från Thessan.

Var bor du? Västervik.

Trivs du där? Ja, väldigt mycket. Det är hemma liksom! Men jag börjar bli sugen på att prova på nåt annat ställe nu faktiskt.

Hur svarar du i mobilen? Om jag vet vem det är: "Ja hallå?" eller "Ja det är Jennica", om jag inte vet vem det är: Då svarar jag inte. Enkelt, haha.

Vem ringde du senast? Antagligen Christopher, jag ringer sällan någon annan *telefonskräck*

Vad sa den du senast pratade med i telefon: Pratade senast med mamma och hon sa att det är 60-årskalas imorn.
Antal timmar sömn inatt: Mja, ingen aning, antagligen alldeles för många och på helt fel del av dygnet.

Sov du ensam: Nej, Christopher bredvid mig och Bianca låg nere vid fötterna en stund :)

Brukar du komma i tid: Sällan, tyvärr. Försöker dock jobba på det nu när jag ofta har tider att passa iom mina fotograferingar.
Hur känner du dig nu: Blandade känslor. Lite ledsen för att jag hade velat vara i Stockholm i helgen och fira Fannys 25-årsdag (buhuu!). Men oerhört glad över att det är så många som mailar om fotograferingar nu! Känner att framtiden är ganska ljus ändå :)

Vanligaste färg på dina kläder: Svart på benen och jätteolika på överkroppen.

Vad tycker du om fötter: Att de är väldigt bra att ha!

Hade du en bra kväll igår: Ja, vardagskvällar är mina favoriter så det hade jag helt klart.

Favoritdryck på morgonen: Ingen speciell. Äter aldrig frukost och dricker således heller aldrig på morgonen.
När brukar du oftast gå och lägga dig: Mitt i natten.

Är du blyg? Jobbigt blyg! 
Sysslar du med någon idrott: Närmaste jag kommer idrott är väl promenaden ner till bilen ;)
Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Ja! Eller kanske inte kärlek egentligen, men jag tror att man kan känna att det är rätt så fort man ser en person.

Är du nöjd med ditt liv: För tillfället, nej, men jag känner att jag nog snart är där. Jag är nöjd med att jag äntligen vet vad jag vill göra med mitt liv och att jag kämpar varje dag för att nå dit. Jag är nöjd med vårt fina hem. Jag är nöjd med alla människor och djur i mitt liv. Men innan jag är nöjd med helheten måste jag även nå min dröm. Men den är inom räckhåll..

Är du bortskämd: Nej, och det är jag tacksam för! Jag är sån som inte vill ha hjälp, ber sällan om hjälp och vill betala för mig själv om jag så måste vända på varje krona och leva på bröd och vatten. 
Vad gör du i morgon: Fotar bebis :)

Vad är det värsta du vet? Djurplågeri får mig att känna extrem ledsamhet, hat och hjälplöshet!

Har du bra vänner och äkta vänskap? Ja, jag har få men bra vänner. Vissa närmare än andra. Både gamla och nyfunna! ♥

Vad är det finaste du fått? Katterna har jag ju inte "fått", men de är helt klart det finaste och värdefullaste jag har. ♥
Du samlar på: Foton. Efter varje fotografering ser jag det som att jag kommer hem med en ny hög bilder till "samlingen".

Vem ringer du när du är arg/ledsen: Ringer och ringer, men de jag helst pratar med om jag är arg eller ledsen är Christopher och Cissi.
När grät du senast: För ett par veckor sedan till ett tv-program.

Vad skulle du göra om du vann en miljon: Köpa större lägenhet så vi får plats med ett par katter till ;) Åka till Kalifornien som är mitt drömresemål. Skänka pengar till olika djurorganisationer. Köpa allt jag behöver till kameraväskan.

Vill du gifta dig: Jaa! Och jag är ju inte mindre sugen nu sen jag började läsa massa bröllopsfotografers bloggar. 
Vill du ha barn: Om de är håriga och har fyra tassar ;)

Är du musikalisk? Haha, definitivt inte.

Vad dricker du helst när du är törstig: Läsk - fy skäms på mig! Jag är nog den enda som inte tycker att vatten är törstsläckande.

Bor dina föräldrar tillsammans: Ja.

Har du någon gång gråtit dej till sömns: Säkerligen som barn, men inte som vuxen vad jag kan minnas.

Biter du på naglarna: Nej, har till och med försökt men det gååår ju inte, haha.

Så mycket bilder och så lite Jennica i bloggen så jag tänkte ge er en massa information på en och samma gång. Hoppas ni orkade läsa :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0