Svar på tal!

Okej, att läsarantalet ökade var verkligen inget roligt kan jag ju meddela, eftersom det även förde med sig negativa kommentarer. Inte vilka som helst heller, utan sånna som gör som ondast för mig. Att jag sysslar med djurplågeri. Djurplågeri! Kan ju säga så här, att hade ni som skrivit dem där kommentarerna kännt mig hade ni a l d r i g skrivit det! ALDRIG!


För det första har vi inte precis börjat med att banta ner Bioz. Vi har försökt i flera år, men hon har jättesvårt för att gå ner i vikt.


För det andra är det inte på veterinärens inrådan, utan det är VI som sagt till veterinären att vi vill ha ett riktigt bantningsfoder nu eftersom det inte går på något annat sätt.


För det tredje så finns det ingen, och då menar jag verkligen INGEN, som bryr sig så mycket om sina katter som jag.

För det fjärde är djurplågeri det absolut värsta jag vet och min högsta dröm i livet är att få jobba med utsatta djur.


FUCK YOU säger jag till er och lämna min blogg ifred!!!!!!!!!!!!!


Kommentarer
Postat av: Nilla

Det finns tyvär folk till allt :(

så tråkigt att du råkar ut för de där kommentarerna.. jag vet att DU är en kattvän (djurvän) , det märker man rakt in i hjärtat!

2009-10-09 @ 14:08:27
Postat av: Lovisa

Åh, det måste göra jätteont att bli kallad för djurplågare. Lider verkligen med dig! Jag har själv katter, och skulle bli så jäkla förolämpad om någon sade att jag skulle vara djurplågare!!



Kämpa på!

(Gillar verkligen din blogg!)

2009-10-09 @ 14:35:11
URL: http://missnoid.blogspot.com
Postat av: Cissi

Men gud,lixom djurplågeri? lite väl magstarkt ord kanske,störd människa o skriva så! Du vet väl tusan va som e bäst för dina katter el inte o va de mår bra av o inte! puss stå på dig ja vet att du e den djurvänligaste själen som finns o få tag i på denna jorden=)puss vännen

2009-10-09 @ 16:46:58
Postat av: Thessan

Jag håller med Cissi, en bättre djurvän än du finns väll inte. Personen som har skrivit det där har ingen aning om hur underbar du är mot dina katter eller hur dom ska skötas om. Du är underbar, glöm inte det!!!! kram

2009-10-09 @ 17:24:58
Postat av: Yenny

Men gud så elakt och kränkande att någon ens kan skriva så! Fy ändå! Djurplågeri är ett starkt ord och en människa som inte bryr sig om sina djur skulle aldrig ens lägge ner energi att ta bilder och lägga på sin blogg, eller ens vara till veterinären. Stå på dig, det finns elaka människor där ute, kraaaam!!

2009-10-10 @ 19:51:07
URL: http://yennyli.blogg.se/
Postat av: Maria

Men fy!! De känner väl inte dig! Du får inte ta åt dig av dem. De har ingen aning. Man kan inte anklaga utan att ha fakta tycker jag. Bioz är stor -ja, men du gör så gott du kan med det. OCH även om de är stora så måste de få något gott ibland (tycker jag i alla fall). Dessutom... du bryr dig. Hon är ju inte vanvårdad även om hon är kraftig. Du jobbar ju på det hela tiden. Men du vet själv att du sköter dina katter perfekt. Men jo....det finns faktiskt fler som gör allt för sina katter ;) -Jag!! Hihi. Men jag tycker du ska strunta i de elaka kommentarerna. De har väl inget eget liv. Du vet att du sköter om dina katter mycket mycket väl. Det är huvud saken.

2009-10-12 @ 11:09:38
Postat av: Stina

Usch vilka människor det finns, jag har precis börjat läsa din blogg och jag tyckte Bioz såg lite väl stor ut, men läser man din blogg ordentligt så märker man vilka djurvänner ni är och att ni faktiskt försöker få katten att bli mindre. Så folk kan ju ta och läsa bloggen ordentligt innan de skickar iväg elaka kommentarer utan grund! Du verkar vara en så snäll och djurvänlig tjej så ta inte åt dig!!!



Kram

2009-10-12 @ 17:54:39
Postat av: Jennica - Pieces of Jen

Stina: Tack, kommentarer som dina värmer verkligen! Jag förstår att ni läsare reagerar på hur stor hon är, visserligen är mkt av det päls för hon har riktigt tjock päls, men hon ÄR kraftigt överviktig. Det är säkert många som tänker att det är vårat fel från början att hon är så stor också, men det är det inte och det säger även veterinären. Vi har testat både light-foder och foder för kastrerade katter som har lätt för att gå upp i vikt, men trots det har hon bara ökat i vikt. Tilläggas ska också att hon får inget annat än sin mat och hon har heller inte mat framme hela tiden, det har hon inte haft sen hon var liten. Klart att det slinker in en o annan godsak när man inte ser ;) Men hon har ett fel på ämnesomsättningen och det är där i problemet ligger, inte på oss! Så tack för din kommentar och för att du läste bloggen innan du sa något om hennes vikt =)

Kramar

2009-10-12 @ 18:02:23
URL: http://piecesofjen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0