Christopher


Utrustning: Nikon D90 + 50/1,8.
Bildbehandlingsprogram: Adobe Photoshop Lightroom 2.

Blir inte mycket foto i bloggen nu. Det jag helst vill blogga om. Bilder lägger jag ju upp, men inte foton som är tagna för fotandets skull om ni förstår vad jag menar :) Denna bilden tog jag iaf på älsklingen för ett par dagar sedan. Tycker den blev så fin i svartvitt.

Imorgon (om det inte är snökaos och om jag inte har huvudvärk) ska vi ut till Linda. Hon har pratat om att fota barnen igen ett tag nu så vi bestämde imorgon. Tänkte försöka ta både ute och inne. Har ju inte rätt utrustning för att ta fina inomhusbilder egentligen, men man får väl jobba med det befintliga ljuset och göra det bästa med det man har :)

Är bättre i huvudet nu iaf så funderar på att åka till någon av djurbutikerna och kolla om de har något för katter med dålig andedräkt. Jag skojar inte, man kan inte vara i närheten av Baccardi när han precis har gäspat! Någon som vet om det kan bero på något särskilt? Han är ju inte ens 1 år så han kan väl inte redan ha problem med tänderna eller nåt? Borde ju komma från typ magen eller nåt isf.. ah, jag har ingen aning. Får googla på det och fråga veterinären :)

Kram kram

Kommentarer
Postat av: lina

Fin bild på christoffer.

Tänkte, baccardi har inte tandsten? Det får de dålig andedräkt av. Våra små liv äter tuggtabletter 2 gånger om dagen för att förebygga det. Finns på djuraffären

2010-02-25 @ 22:42:53
URL: http://standablaze.blogg.se/
Postat av: EMMA - FOTO

sv; om du trycker på knappen F5 så kanske den syns ?

2010-02-25 @ 22:45:30
URL: http://inhatewetrust.blogg.se/
Postat av: Anonym

sv: ja de va de verkligen! :)

2010-02-26 @ 08:14:22
Postat av: Rebecca

Han är ju inte så gammal så det är väl inte helt omöjligt att han byter tänder. Eller det har han kanske redan gjort? :) Då får de ofta en hemsk andedräkt i alla fall.



Sedan kan det ju även vara en idé att borsta tänderna på katterna för att undvika tandsten i framtiden. Det finns en tandpasta som heter Bucacat som åtminstone mina katter älskar smaken av. :) Går de inte med på att få tänderna borstade kan man bara ge det direkt i munnen, men då får du ju inte den mekaniska rengöringen.

2010-02-26 @ 10:27:12
Postat av: J e n [ foto, inredning & katter]

Rebecca: Ja jag tror att han redan har tappat sina tänder.. hittade nämligen en tand på golvet för några månader sen :)



Jag kollade på Apotekets hemsida igår och då hittade jag den där du föreslog så jag har faktiskt tänkt köpa den, men tack för tipset :)

2010-02-26 @ 17:52:20
URL: http://piecesofjen.blogg.se/
Postat av: D A H L È N

riktigt snyggt porträtt!

2010-02-27 @ 16:50:04
URL: http://carolinedahlen.blogg.se/
Postat av: Hannah

Väldigt fin bild :)

2010-02-27 @ 22:28:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0