Min duktiga gosis!



Sötaste Bioz! Hon är så duktig. Vi vägde henne förra veckan igen och hon har gått ner ytterligare 3 hg, vilket betyder att hon nu är nere på 5,2 kg! :) Fortfarande för mkt, men nu är det iaf inom rimliga gränser. Känns skönt att det fortsätter gå neråt för då vet man att hon kommer nå målvikten på 4 kg. Enligt veterinären är målvikten 3,5 kg men så lite väger inte ens Baccardi! Iaf, bra jobbat min lilla älskling! :) Man märker verkligen på henne hur mycket bättre hon mår. När hon var så där stor så tyckte man inte att hon verkade må dåligt, och dåligt kanske hon inte mådde heller, men nu är hon ju pigg och glad hela tiden! :) Flyger fram mellan köksbänkarna (inte alltid så bra haha) och hennes andning är annorlunda. Sååå skönt!

För er som är nya kan jag ju säga att det inte är vårat fel att hon har varit så stor (har fått kommentarer om det tidigare nämligen), utan hon har gått upp i vikt trots att vi gett henne foder som hon ska gå ner i vikt av. Vi har kämpat i flera år (började såklart så fort hon var bara lite överviktig) men det har bara gått uppåt på vågen. Hon har alltså fel på ämnesomsättningen. Men nu har vi äntligen hittat ett foder som hjälper! *glad och lättad matte*

Kommentarer
Postat av: Nicole

söt!

2010-02-24 @ 10:45:33
URL: http://momentsofnicole.blogg.se/
Postat av: Nilla

Härligt att ni hittat ett foder som funkar :)



Titta vad jag läste nyss på VT "Svanen är hittad

Svanen är återfunnen och mår bra. Den har blivit omhändertagen av en djurvän och får mat och värme"

Vad glad man blir :)) Kram

2010-02-24 @ 10:50:06
Postat av: lina

nae det vet jag inte om jag kan säga att jag är :P Är sällan det blir några bra bilder på mig. haha.



Söta bilder på bioz! :)

2010-02-24 @ 11:32:45
URL: http://abnegnation.blogg.se/
Postat av: Linda

Hejsan! Och välkommen till min blogg :) Roligt att du tycker om min blogg, fortsätt läs den vettja! Du hade en mycket trevlig blogg också. Älskar när folk lägger ut bilder :)) Ta hand om dig! /Kram Linda

2010-02-24 @ 12:10:31
URL: http://www.lindaviberg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0